به تازگی اخباری از بحران‌‌های کره جنوبی در رابطه با مسائل اجتماعی به گوش می‌رسد که هرکدام نشان از وضعیت نامطلوب این کشور دارد. معضل خودکشی و افسردگی شدید کره‌ی جنوبی در میان کشورهای دنیا زبانزد شده و تبدیل به یک اپیدمی غیرقابل کنترل شده است.

بیشترین میزان خودکشی در بین کشورهای صنعتی دنیا مربوط به کره جنوبی است. کشوری که علی‌رغم پیشرفت‌های گوناگون بشری، مملو از نارضایتی است. به حدی که در برخی مثال‌ها به این معروف است که ناراضی‌ترین مردم جهان در کره جنوبی زندگی می‌کنند. آمار بالای خودکشی و ۱.۵ میلیون افسرده پیش از میان‌سالی آماری است که وحشت‌ناک‌تر از آنچه تصور می‌کنیم، به نظر می‌رسد.

یکی از وجوه بروز افسردگی در دنیای مدرن احتکار زباله و به هم ریختگی خانه‌ها است. این اختلال یک الگوی رفتاری است که موجب می‌شود فرد افسرده نتواند آشغال‌های خانه‌اش را جمع کرده و دور بریزد. در شرایطی که خانه‌های افراد افسرده در کره پر از گند و کثافت زباله شده، برای تمیز کردن آن، شرکت‌های خدماتی مجبورند روزها و ‌هفته‌ها به نظافت خانه‌های این افراد بپردازند. تصاویری که پیش از نظافت و پس از آن مشاهده می‌شود شگفتی‌آفرین است.

اما آنچه در مقابل آن در فضای مجازی ایران و سایر کشورها گفته می‌شود از این معضلات و واقعیت‌ها بسیار دور است. در فضای رسانه کره‌ی جنوبی کشوری پویا است که شهرت جهانی بزرگ آن کی پاپ و صنعت فیلم‌سازی است. این تبلیغات شهرت کره را به عنوان یک بستر فرهنگی و جریان‌ساز جهانی معرفی می‌کند، اما خبری از حجم خودکشی نوجوانان و زباله‌های خانه‌های بزرگسالان آن نمی‌دهد.

در کره‌ی جنوبی خودکشی عامل اصلی مرگ افراد در سنین ۱۰ تا ۳۹ سالگی است که ۴۴ درصد از مرگ نوجوانان و ۵۶.۸ درصد از مرگ افراد ۲۰ ساله به آن نسبت داده شده‌ است. بیماری روانی عامل اصلی خودکشی شناسایی شده، اما رسانه با تبحر تمام جوانان مشغول به موسیقی کی پاپ را به مردم جهان نشان می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *