شاید برای اولین بار در جریان حوادث روزهای اخیر، اتفاق جدیدی رخ داد، آن هم اینکه برخی پلتفرم‌های مجازی برای اولین بار به یک موضوع سیاسی و اعتراضی ورود کردند. از اسنپ و تپ‌سی که سرویس‌های خدمات حمل‌ونقلی هستند تا فیلیمو و فلایتیو و دیجی‌کالا و دیوار و کافه‌بازار و… وارد این معرکه شدند و بدون آنکه اصل ماجرا معلوم باشد، در همان ساعات ابتدایی خبر، موضع‌گیری سیاه کردند.

 شاید در نگاه اول گفته شود خب این اشکالی ندارد و شرکت‌ها در راستای دیجیتال برندینگ خود در موضوعات اجتماعی با دربرگیری بالا از خود کنش نشان می‌دهند. اما با طرح یک پرسش می‌توان به جواب تلخی رسید! همین برندها در واقعه‌ی شهادت آن عزیز ملی که همه‌ی طیف‌های ملت را غمگسار کرد همانطور که در بدرقه‌ی عظیمش دیدیم، آیا واکنشی حتی در حد یک تسلیت ساده به مردم داشتند؟! شوربختانه پاسخ خیر است! یعنی اگر مسأله این باشد که ‌پلتفرم‌ها با رویکرد اجتماعی به دنبال همراهی مردمی‌اند، چرا در آن تراژدی بزرگ ملی کاری نکردند؟ آیا در یک نظرگاه ملی می‌توان این تناقض را پذیرفت؟ آن هم در مواجهه با چه عاملی؟ جنایتکار منفوری مثل ترامپ! این یک علامت سؤال بزرگ است.

آیا این تناقضات نشان می‌دهد ماجرا چیز دیگری است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *