️قبل‌تر نوشته بودیم که «چاه مجازی» بلای جان تمام تعاریف حقیقی‌ است که روزگاری برای ما تعریف دقیق‌تری داشتند. وقتی معنای مفاهیم عمیق انسانی و اجتماعی در چاه درون دست آدم‌ها سقوط کرده، جای تعجب ندارد که موضوعات ساده‌ای مثل باشگاه ورزشی هم در این فضا معنای دیگری بگیرد. لایک و ویو به عنوان «افسار» هدایت‌گر تولیدکنندگان محتوا، اینجا نمود عریان‌تری به خود گرفته است.

️رقابت در بازار تعریف خاص خودش را دارد. برندهای مختلف به دنبال کسب مزیت‌های رقابتی خاص خودشان برای ایجاد تمایز با رقبا هستند اما در کدام تعریف ذهنی ما، باشگاه ورزشی با حرکات موزون و رقص و آواز شناخته می‌شد که حالا اینگونه باشگاه‌های مختلف در زمینه‌ی تولید محتوای غیر متعارف مسابقه گذاشته‌اند! اینجا در فضای مجازی حتی «باشگاه بدنسازی» هم معنای خودش را از دست داده. اینجا مزیت‌ بر سر عریان‌تر بودن و ریتیمیک‌تر بودن تولیدات محتوایی مجازی آن‌ها است. محیط‌های سربسته به مکانی غیرقابل کنترل برای بروز رفتار غیرعرفی تبدیل شده است.

️عجیب‌تر اینکه نهادهای رسمی نظارتی هیچ‌گونه برخوردی با آن‌ها ندارند. قطعا ندارند که این مدل تولید محتوا در حال رشد است. اینجا دیگر داستان چند دختر و پسر جوان که در خیابان مشغول ضبط رقص باشند، نیست. اینجا ما از کسب و کارهای با پروانه‌ی کسب رسمی حرف می‌زنیم.

️شک نکنید که یکی از عوامل اصلی شتاب بالای چنین محتوایی در فضای مجازی عدم برخورد و ضابطه‌مند کردن محیط‌های ورزشی‌ است که اگر اینگونه نبود، کسب و کارها از ترس برخورد جدی و مختل شدن کسب و کارشان ریسک چنین کاری را به جان نمی خریدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *