خودتان می‌دانید هر روز که از خواب بلند می‌شویم و گوشی‌مان را باز می‌کنیم، یک مد جدید به بازار آمده. بعضی‌ها هم بدشان نمی‌آید همه را تست کنند. یکی از این مدهای عجیب و غریب این روزها، قلنج‌ گیری است. چیزی که سال‌های سال در هر خانواده یک مسئول داشت و او برای همه‌مان قلنج‌مان را می‌شکست. حالا به مدی اینستاگرامی تبدیل‌ شده که هرکسی برای عقب‌نماندن باید به یکی از افراد این پیج‌ها مراجعه کند و قلنجش را تقدیم ایشان کند‌.

این‌که اصلا چرا باید قلنج‌مان را بشکنیم و این‌که تخصص کایروپرکتیک که مربوط به این حوزه است این کار را برای چه افرادی لازم می‌داند، فقط نیازمند مراجعه به متخصص است و هیچ فرد تجربی یا پزشک عمومی هم نمی‌تواند در این مورد صلاحیت داشته‌ باشد، بدیهی است. البته پزشکان متخصص و ذی‌صلاحی هم در این زمینه وجود دارند که جهت درمان می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد نه عکاسی اینستاگرامی با این وضعیت.

ظاهرا آزادسازی فشار درون مفصل، باعث ترشح اندورفین در اطراف آن ناحیه‌ می‌شود. اندورفین ماده‌‌ی شیمیایی است که توسط غده‌‌ی هیپوفیز تولید می‌شود و هدف آن کنترل درد در بدن و ایجاد احساس شادی است. اما در برخی منابع طبی گفته‌ شده، ممکن است شکستن قولنج حس خوبی داشته‌ باشد، اما عوارض خطرناکی نیز به همراه دارد، مثل:

– لرزش دست و پا در بزرگسالی
– احتمال بروز آرتروز
– پاره شدن مویرگ‌های خونی
– آسیب به تاندون و رباط
حالا سؤال مهم دیگری هم در این بین به‌وجود می‌آید، که چرا عموم این مراجعات غیرتخصصی و بی‌خودی در اینستاگرام به جنس مخالف صورت می‌گیرد؟ خانم‌ها برای آقایان و آقایان برای خانم‌ها با لباس‌ها و وضعیت‌های غیرمتعارف قلنج‌گیری می‌کنند و بلافاصله در اینستاگرام از آن رونمایی می‌کنند. مشخص نیست قرار است اقدامی پزشکی انجام دهند یا نمایشی از بدن‌شان به مخاطب دهند!

این متخصصین از ناکجا پیداشده هم مثل قارچ در حال افزایش‌اند و کسی هم نمی‌داند از کجا تخصص چنین کار خطرناکی را به‌دست‌آورده‌اند. در همان دوران بچگی هم بسیاری از بزرگ‌ترها هشدار می‌دادند که این کار شوهرخاله‌ها و شوهرعمه‌ها استاندارد نیست و متخصص می‌طلبد. اما این افراد بدون تخصص پزشکی که تعداد مخاطب بسیار بیشتری دارند، کار فوق‌العاده خطرناک‌تری انجام می‌دهند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *