«صنعت پورن» یکی از پول‌سازترین بازارهای رسمی و غیررسمی دنیا است. آمارها نشان می‌دهد که به دلیل همین گردش هزاران میلیون دلاری این صنعت در دنیا است که بازوهای قدرتمند رسانه‌ای نه تنها ابزاری برای کنترل این بازار ندارند بلکه سود مالی‌شان را در توسعه‌ی بیشتر آن می‌بینند. توسعه‌ای که طبیعتاً بخش مهمی از آن به کمک شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گيرد. شبکه‌هایی که باید «توجه» بخرند و خب چه تابلویی بهتر از «مسائل جنسی» برای در دست گرفتن تولیدکنندگان محتوا؟!

اکسپلور اینستاگرام‌تان را بالا و پایین کنید. همان جایی که باید با چکیده‌ای از محتوای مورد علاقه‌ی خودتان و دنبال‌کنندگان‌تان مواجه شوید. همان جایی که مشت نمونه‌ی خروار است. همان جایی که امکان ندارد با کلیپ‌های طنز با شوخی‌های اروتیک، کلیپ‌های رقص، دابسمش‌‌های دختران نیمه‌عریان و… مواجه نشوید.

محتوای فضای مجازی حالا غرق در کلید واژه‌‌هایی‌ است که از همان «صنعت پورن» پول‌ساز وام گرفته می‌شود. میان‌برهای خرید چشم و گوش مخاطب برای همه مشخص است. آن‌ها حتی محصولات عادی را هم با درون‌مایه‌ی شوخی‌های اروتیک یا فضاسازی جنسی تبلیغ می‌کنند. به همین خاطر سرگرمی در فضای مجازی با این دست محتواها پیوند خورده و همین حرکت گلوله برف از روی کوه مجازی به سمت پایین، هر روز گلوله برف مسائل جنسی را بزرگ و بزرگتر می‌کند.

راهکار کنترل این دست محتواها حتما بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر از نوشتن چند جمله پایانی کپشن اینستاگرام است اما حتما ساده‌ترین کار برای ما به عنوان یک فعال در شبکه‌های اجتماعی عدم توجه به محتواهایی‌ است که با «دوپینگ جنسی» به دنبال گدایی توجه و قرار گرفتن در مسیر گلوله برفی‌ است که از سر منشأ نامعلوم به سمت پایین حرکت می‌کند.

بگذارید تولیدکنندگان خرد محتوا متوجه شوند که میان‌بر دیده شدن به کمک موضوعات جنسی، می‌تواند به دست بازدیدکنندگان خرد، تا مرز بن‌بست پیش رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *