کافی است این روزها یوتیوب فارسی را باز کنید و یکی‌یکی صفحه‌های بلایند دیت را ملاحظه کنید، آنقدر آش این پدیده‌ی فرهنگ غربی شور شده که می‌توانید صدها دقیقه از این تولیدات را در اکسپلور اینستاگرام هم ببینید. تولید برنامه‌های بلایند دیت هم اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست. یک مجری بی‌نمک و دو دوربین با یک زوج، که هیچ ارتباط محرمیت و عرفی هم با هم ندارند. این زوج قرار است توسط همین مجری که چاشنی دیالوگ‌هایش مملو از قبح‌شکنی است برای اولین بار با هم آشنا شوند.

دختر و پسر باید در مقابل سؤالات عجیب و غریب مجری که به ظاهر قرار است آشناکننده‌ی این دو نفر باشد، پاسخ‌هایی بدهند که این جواب‌ها موجبات آشنایی آن‌ها را فراهم کند. البته فراموش نکنید قرار است پرده یا حائلی بین این دو نفر باشد تا فقط صدای هم را بشنوند. از این بگذریم که برخی از این برنامه‌ها آنقدر تابلو است که سناریو دارد و همه‌چیز از قبل معین است که هر مخاطب کودکی هم آن را تشخیص می‌دهد. اما اگر فرض کنیم که این دو نفر هم‌دیگر را از قبل نمی‌شناختند هم آن‌چنان حرف‌های دور از شأن و نزاکتی جلوی دوربین زده می‌شود که هر انسانی از دیدن این دقایق شرم می‌کند. برنامه‌های مؤدبانه‌‌شان هم سراسر قبح‌شکنی و پرده‌دری بین زن و مرد است.

بلایند دیت پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی ماست و ظاهرا اکنون یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی محسوب می‌شود. با تأسف بسیار زیاد این نوع از آشنایی حالا این طور جلوه داد شده که برای هر جوانی که با این مدل با دیگری آشنا می شود، افتخار هم محسوب شود.

قبح زدایی از رابطه با نامحرم و عبور از خط قرمزها در ملأ عام و با شمایل جدید حالا با ادا و اطوار پای خود را به میان جوانان گذاشته، حال آن که روزگاری حیا مهم‌ترین داشته‌ی هر انسان ایرانی به شمار می‌آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *