صادق زیباکلام در ظاهر استاد علوم سیاسی در دانشگاهی برجسته است و طبعا قرار است برایمان سخنرانی‌هایی آکادمیک و بر پایه‌ی مستندات و شواهد علمی داشته باشد. اما علم و منطق و تئوری کجا و زیباکلام کجا؟ در این سال‌ها زیباکلام به پز $اپوزیسیونی رسیده است که روز به روز با حرف‌های صدمن یه غازی که می‌زند حالمان را بد می‌کند.

️داستان اما از آن جملات تاریخی «مدیون چکمه‌های رضاشاه هستیم» و «مردم فهمیدند رضاخان خیلی هم آدم بدی نبوده» شروع شد. تعریف و تمجید او از رضا پهلوی در تلویزیون و تریبون‌های مختلف طوری جدی بود که خودش هم کم‌کم داشت باورش می شد که مدیون چکمه‌های پهلوی است. رفتار و کلام تعجب‌آور زیباکلام هر روز شگفتی جدیدتری می‌آفریند. پس از دفاع همه‌جانبه از رضا پهلوی، در مورد رژیم کودک‌کش صهیونیستی هم گفت: «من کشور اسراییل را به رسمیت می‌شناسم، چرا که سازمان ملل آن را پذیرفته است.» اما شاید روی اعصاب‌ترین حرف برای مردم ایران این بود که زیباکلام زمان جام جهانی فوتبال گفت آرزو می‌کنم تیم ملی ببازد!

️عملکرد شاذ و شگفت‌انگیز زیباکلام محدود به حرف‌های او نیست. او بارها و بارها تلاش کرده تا در هنگام عبور از پرچم آمریکا پا بر روی آن نگذارد! در ادامه رفتارهای خاص خود برای زلزله‌ی کرمانشاه به موازات ده‌ها نهاد خیریه‌ی رسمی و قانونی کشور به‌طور شخصی پول جمع‌آوری کرد ولی آنقدر هزینه‌کرد این مبالغ ابهام داشت که چند بار مورد مؤاخذه‌ی نهادهای قضایی قرار گرفت و حساب‌هایش بسته شد. سر آخر هم معلوم نشد آن پول‌ها به کجا انجامید.

️گویی تفسیر زیباکلام از حرف‌ها و تحلیل‌هایش این است که تنها کسی که درست فکر و رفتار می‌کند خود او است. زیباکلام اما در اخرین سخنان گهربار، خودش را نماینده‌ی تام‌الاختیار مردم ایران فرض کرده و در مصاحبه با یک رسانه‌ی خارجی گفته است: «بسیاری از مردم ایران دوست دارند ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود.» آن هم ترامپی که بیشترین خسارت را به کشور عزیزمان زده و طبق نظرسنجی‌ها جزو منفورترین دشمنان مردم ایران است.

️ظاهرا زیباکلام دوست داره با حرف‌ها و اظهارنظرهایش روی مغز مردم راه برود. شاید بهترین حرف را مادرش به او زده. چند روز پیش در توئیتی، زیباکلام‌ نوشت:

️«مادر گفتند نذر کرده‌ایم برای شما یک ختم قرآن بگیرند؛ تصورم این بود که برای سلامتی و عاقبت بخیری نذر کرده‌اند، اما مادر گفتند این نذر برای نجات و رهایی شما از ضلالت و گمراهی است که در آن فرو رفته‌ای.»

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *